zaterdag 25 juli 2009

Voetgangersbrug

Een voetgangersbrug is een dankbaar scenery stuk.
Ondanks ik lang twijfelde tussen een Le Mans Dunlop brug (het bekende halve band-type) heb ik dan toch gekozen voor het stellingbouw-type.

Dit is een voorbeeld wat ik voor ogen heb, maar dan met de nodige vrijheid om het geheel passend te maken op mijn circuit, dus zal het toch aanzienlijk anders worden.







Dit is het voorlopig resultaat na enkele uren bouwen:







Er zitten al ongeveer 100 stukjes in en dit is slechts het begin.
Snijden, lijmen, snijden, lijmen...






Ongelofelijk hoeveel meters profiel ik al versneden heb.






De vloer is geknipt uit heel dun aluminium.




Nu de trappen...wordt vervolgd.

7 opmerkingen:

Dutch zei

En ik was ook bezig met een voetgangersbrug (uit karton).
Maar dit is wel helemaal toppie!
Ik moet dus duidelijk nog ervaring opdoen.
Uit wat voor plastic maak je dit???
Ziet er super uit hoor!!

Danny zei

Hey Huub,
polystyreen profiel te verkrijgen in de modelbouwzaak.

Dikke Leo zei

Ziet er erg goed uit, wanneer moet ik de afmetingen doorgeven? ;-)
Als ik deze winter bezig ga met de "nieuwe" baan zal ik ook eens iets meer aandacht aan de aanklding besteden.
Dan hebben de neutrale toeschouwers ook nog iets leuks te zien als ik aan het rijden ben.

Danny zei

Leo je bent handig genoeg om dit zelf te flikken;-)
Heb ik al gezien tijdens de verbouwingen van je zolder.

HenkG zei

Wat een geduld en precisie!

HenkG zei

Hallo Danny. Ik wou je even melden dat jouw blog een "trap" is, dwz, ik kan er niet meer uit met de retourknop. Overigens is dat bij meer bloggers het geval op dit moment.

Danny zei

Ja ik heb het gemerkt dat als je via een feed op een blog geraakt en je het bv. het adres http://xxx.blogspot.com krijgt in je adresbalk je soms gevangen zit.
Neem je echter het zelfde adres maar met de bekende www er voor dat ben je niet gevangen.