zaterdag 20 maart 2010

Nieuwe aanwinsten.

Auto's die ik recentelijk in mijn wagenpark mocht verwelkomen.

Slot.it Audi R8C Le Mans 1999, wordt geleverd met een extra, nieuwe Evo 6 chassis.


Goede wijn behoeft geen krans.


Slot.it McLaren 'Loctite' F1 GTR Longheck, gekocht ondanks dat de nieuwe Gulf er zat aan te komen, geen nood, volgende keer dan maar... 


Ninco Lotus Exige PB Racing, eigenlijk een rallywagen met co-piloot.

Heel veel tuning en upgrade stukken nodig om deze ooit deftig te laten rijden, op de achtergrond de Lotus Exige GT3, een echte GT, die deze upgrade al ondergaan heeft.

Prachtige wagens alleen waren deze wagens een stuk ellende 'out of the box'.

In waarde verdubbeld door het aantal aftermarket parts, jammer om zoveel geld te moeten neerleggen om ze rijdende te krijgen.



Slot.it Porsche  956KH Warsteiner, motor lag in kortsluiting, dacht ik.

Motorblok geopend, bleek achteraf dat de kortsluiting in het sleperschoentje zat.

Mooier op de baan dan internetfoto's kunnen weergeven, moet je in levende lijve zien.




En tot slot, Slot.it Sauber C9 'AEG'  Le Mans 1987, eentje uit het 3-pack set, los gekocht.

Een grijze muis onder het gezelschap, maar een wagen waar geschiedenis mee geschreven werd.



10 opmerkingen:

arnaud zei

Bij mij zijn alweer de chassic van de ninco gescheurd en daarom komt er bij mij geen ninco voorloopig meer, verder zijn dat geweldige aankopen danny.
Vooral die sauber mercedes, die staat bij mij ook nog op het verlanglijstje.

Die porsche wil ik wel een keer in levende lijve zien dan, ik ga met de vakantie toch weer een week naar jullie [lees BELGIË] toe. Het is en blijft mijn favoriete vakantieland.

Steffer zei

Mooie partij rijdende meute bij elkaar. Goed gedaan! Wel moet ik toch elke keer een beetje lachen bij het woord "deftig" die jullie Belgen op deze manier gebruiken....maar top. Ook mij kan je een keer bij je verwachten....

FRANK103 zei

Mooie uitbreiding van het wagenpark Danny!

Vooral zo'n Nissan zou ik ook nog wel eens willen kopen!

FRANK103 zei

Nissan? Audi! Toevallig staat die ook bij Meijdonk!

Dutch zei

Knappe wagens aangeschaft Danny.
Jammer toch altijd weer van Ninco dat ze zo uit de doos beroerd rijden.

Firefighter zei

Dat zijn een paar hele mooie aanwinsten Danny! Ben benieuwd wat je van de Audi gaat vinden. Blijven de Slot.it's standaard of worden die ook omgebouwd?

Danny zei

Arnaud en Steffer, België is een heel gastvrij en gastronomisch land.

Vreemd dat je zomaar een kapot chassis krijgt, nog niet meegemaakt.De auto's uit de Sauber doos worden de laatste tijd vaak apart aangeboden op ebay.de

Frank en Firefighter,de Audi is heel mooi maar ik denk dat de McLarens ietsje sneller zijn.
Huub idd heel spijtig, vaak is het de reden om weer geen nieuwe Ninco aan te schaffen.

De Slot.its blijven niet altijd standaard, andere bandjes zeker, en met andere pinions of kroonwielen experimenteren we om een betere set-up te krijgen, maar dit is geen must.
Onze ervaring is nu dat de orange slot.it motoren na verloop van tijd ietse milder worden en het kroonwiel ietsje kleiner mag na in het begin vergroot te worden.

PorscheHarry zei

Dat van die Ninco Lotussen, tja, daar verbaasde ik me vorige zomer al over (zie mijn artikelen daarover). Je keuze van Slot It's is top en je hebt 100% gelijk als je stelt dat die Warsteiner 956KH op de foto niet de echte schoonheid laat zien. Het is ook één van mijn favorieten.

Danny zei

PH,ik had je blogberichten zeker gelezen en ik was al gewaarschuwd, zelfs toen jij kort erna al je Lotus verkocht.
Maar ze zijn zo mooi en ik denk er zelfs over na de zwarte (en als de red bull uitkomt) dezen ook te kopen.
Ze zijn wel een hele uitdaging om er mee te rijden, zelfs na de upgrade, een klein beetje concentratieverlies en daar vliegen ze eruit, maakt ze juist daardoor aantrekkelijk om mee te rijden tegen andere Lotussen.
Tegen andere Ninco Gt's zijn ze hopeloos verloren, zelfs met een even krachtige motor.

Renesmurf zei

Leuke hobby, daar kan je altijd mee bezig zijn, en blijven!