zaterdag 2 januari 2010

Baanposten: Deel 1

Toen BK-Racing een bezoek bracht aan het circuit van Spa-Francorchamp nam hij  foto's en postte ze op Slottrack, dit op mijn vraag wie foto's had van een startlichtenbrug:


...op enkele van die foto's staat een rode baanpost, zoals  er verschillende staan rond de baan van Spa-Francorchamps.
Meteen was ik verkocht, zulke posten zouden zeker een plaatsje krijgen rond mijn circuit.
Zie hier de prachige foto genomen door BK-Racing:






Aan de slag met modelbouwprofielen, lijm en veel, héél véél geduld.







Alleen de trapjes al, zijn goed voor enkele uren knutselplezier:






...na het maken van het eerste trapje is het plezier er eigenlijk al vanaf en dan komt de sleur, al-bij-al vooral niet opgeven, neusgaten en oogleden zitten al vol met lijm, nu en dan eens aan de lijm snuiven en het dipje verdwijnt...






Eindelijk is het zover, de airbrush mag aanrukken en het resultaat ziet er al fraai uit...

Spuiten of slikken, waar heb ik dit nog gehoord?
Nooit gezien, alleen vond ik het verdacht dat mijn collega's vooral 'toevallig' langs die nederlandse zender passeren tijdens het zappen...








... volgende keer de afwerking en de plaatsing.

7 opmerkingen:

Dutch zei

Hey Danny, ik wil jou bij deze tronen als de grote kampioen scenery maken.
Echt super zoals het eruit ziet!!!

Steffer zei

Airbrushen in de woonkamer...uh...vrouw even aan het shoppen? Als mijn vrouw dat ziet....

Danny zei

@Steffer, ja 't zijn solden hé.
Valt best mee, op lage druk met de hele fijne airbrush met acryl, spuit geen 10 cm ver, met de andere grovere zou ik het niet wagen.
Alles was netjes weg toen ze thuis kwam, alleen de foto's zijn nog bezwaarlijk bewijsmateriaal.
De foto's heeft ze al gezien, ze kent me al een beetje...
@Huub, bedankt, jij doet anders ook goed je best.

BK-Racing zei

Ziet er maar weer uitstekend uit.
Zo zie je maar wat de consequenties zijn als je wat foto's maakt.

FRANK103 zei

Ziet er weer prachtig uit Danny! En dat Spuiten en slikken zie ik - per ongeluk - ook wel eens....

:-)

HenkG zei

Knap stuk modelbouwwerk. Hoe krijg je alles toch - vooral de trappen - zo prachtig "strak"?
Geef je ook lezingen?

Danny zei

Dank jullie wel.
@Henk, met een scherp cuttermes de treden iets groter snijden en dan telkens een fijn sneetje af tot het er net tussen past.