woensdag 17 augustus 2016

Weer een stapje verder...

Zo ziet de baan er momenteel uit.



Net zoals het oude Circuit de l'enfer werd weer voor een witte afboording in kunststof gekozen.
Deze werd bovenaan afgewerkt met een zwart U-profiel.
Ongeveer 200 houten blokjes werden onderaan de baan gekleefd om dit te kunnen verwezenlijken over een lengte van ongeveer dertig meter.

De CU (Controle Unit) die zich door het aard van het ontwerp wat ongelukkig in de binnenzijde van het circuit bevond werd ontkoppeld.


Met wat soldeerwerk kon ik deze onder de baan terug aansluiten zodat de CU terug vlot bedienbaar is aan de voorzijde.

Inmiddels werden over de volledige lengte originele Carrera slipstroken geplaatst.
Enkel op het lang startstuk is nog MDF te zien, daar komen later de pitsstraten.















In het ontwerp werd niet gekozen voor een pitsstraat aan één zijde van het circuit maar zal aan beide zijden, middels de "Carrera Engstelles" ( wegverbreding die over 2 baanstukken strekken). Dus één pitbay links en één pitbay rechts  met centraal in het midden het lange stuk met de startopstelling van de wagens.












Deze oplossing komt er omdat ik niet met 'te' scherpe wissels van de echte pitsstraat wil werken.
Op het ontwerp, enkele posting geleden, is alles duidelijk zichtbaar.


Nu heb ik de keuze uit 2 werkende tijdsregistratie programma's, Carrera's X-lap en Bruce Yingling's HSSRMS.
Om snel een ronde tussen door te rijden grijp ik naar Carrera X-lap, deze lay-out is ook iets knapper.
Bruce's programma is uitgebreider, biedt meer mogelijkheden, dus bijgevolg ook iets meer werk om alles in te stellen.
In de toekomst zal ik misschien eens Cockpit-XP gaan proberen...

De baan is overal heel vlot bereikbaar integenstelling wat misschien de foto's doen vermoeden.






4 personen kunnen zonder elkaar te hinderen goed staan met toch voldoende baan.
Ook rijdt het circuit heel vlot zonder hinderlijke R1 bochten, ik heb maanden zitten ontwerpen en verwerpen.

Ik ben uiteindelijk heel tevreden over het tot nu toe neergezet resultaat omdat ik met wat schrik begonnen was aan dit project.