woensdag 7 oktober 2015

Aanpassing

In het voorbije weekend heb ik voor het eerst de uitgelegde baan kunnen testen.
Aangezien het circuit special ontworpen is voor (hoofdzakelijk) Carrera D124 wagens kwam ik tot volgende conclusies die me tot een gewijzigd ontwerp leiden.

  • Het gebruik van de R1 bochten drastisch te reduceren (nu nog 4 * R1 standaardbochten).

  • Het begin van de bocht aan te vatten met R2/R3 of R4's, zodat de flow in het circuit blijft, en zo het deslotten in de R1's te beperken.

  • Nooit een wissel te steken direct na een bocht.

  • Onderaan het ontwerp meer plaats voorzien voor de rijder die daar moet staan (zolder heeft een hellend dak)

  • Opmerkzame kijkers hebben al gezien dat de rijrichting op het langste stuk van links naar rechts is. De CU (control unit) aan de binnenkant opgesteld staat wat niet praktisch is, daar zal ik de nodige aanpassingen moeten doen zodat de rijrichting dezelfde blijft en de CU toch gemakkelijk bedienbaar blijft.


In het ontwerp zijn er 2 enkele pitsstopplaatsen voorzien, opgebouwd met de zogenaamde engstelle wissels. Voordeel hiervan is vooral ruimtebesparend (slechts 7 rechte stukken lang) en toch een vloeiende entry en exit van de pitsstraat krijgen.

Een nadeel is echter wil je de functies 'ghostcars' en 'safetycar' toch gebruiken, men de electronica uit een normale piststopwissel moet slopen en verplaatsen. Die functies zal ik niet gebruiken dus vermoed ik dat ik dit niet hoef te doen.

3 opmerkingen:

MarcStouten zei

Lijkt me een spannende lay-out! !!

Anoniem zei

Mooi circuit Danny!

Worden je rondes geteld door de CU zo vlak na de bocht?
Misschien kan je nog een bochtwissel erin verwerken, Homegrandprix.de
maakt ook bocht 2 wissels.

Succes

Hvand(slottrack)

Danny zei

Hans, de CU staat er maar voorlopig, moest het nodig zijn schuift hij een baanstuk op. Mss later nog een bochtwissel, nu nog andere prioriteiten.