zaterdag 9 januari 2010

Bandenmuur

Op vele race-circuits kom je ze tegen, "Tyre Walls", of bandenmuren.

Meestal zie je ze in het zwart van de banden zelf, vaak in rood-witte opstelling, op het circuit van Le Mans zijn ze in het blauw en geel te bewonderen.






Het blauw en geel is zowat de huisstijl van het Circuit de la Sartre, curbstones en lijnen hebben ook die kleuren.





Op het circuit van Sepang zie je zelfs in de kenmerkende Petronas kleuren (groenachtig-blauw en wit).

Zelf ging ik, hoe kan het ook anders, voor het blauw en geel.





Bandenmuren kan je op verschillende manieren maken, met elektriciteitsbuisjes, kurkjes en zelfs bij verschillende fabrikanten kun je terecht voor bandenmuren.





Bij http://www.slottrackscenics.co.uk/ vind je heel natuurgetrouwe bandenmuren, bovendien kan je bij David Djessett ook terecht voor nog andere sceneryzaken.





De levering was snel en het contact via mail verliep vlekkeloos en aangenaam.
In minder dan een week lagen de rubberen bandjes in de bus, een dag later zijn ze al in het geel en blauw gespoten.





De bandenmuren zijn opgebouwd uit clusters van telkens 5 kolommen bandjes, zodoende kan men heel snel een bandenmuur maken in 2 verschillende kleuren zonder dan je moet afkleven met tape.

Knap toch?

3 opmerkingen:

PorscheHarry zei

Ik zit er waarschijnlijk niet ver naast als jouw fraaie circuit inmiddels tot de top 3 mooiste thuisbanen van de Benelux behoren. Knap werk Danny en de Hydro Porsche kleurt goed bij de bandenstapel :-)

Steffer zei

Zo niet de mooiste! Maar ik zoou in werkelijkheid niet graag op deze bandenmuur knallen.....rollen ze zo op mijn kop..

XFroggy zei

Ziet er fantastisch uit!
Dit betreft trouwens je hele baan. Ik sta zelf nog aan het beginpunt van mijn thuisbaan.
Ben benieuwd naar het volgende bericht.